יום שלישי, 11 בספטמבר 2018

רוב העולם מאמין במעמד הר סיני


בעקבות הכוזרי [2]

דוד היה חייל יהודי בצבא הפרסי. הוא היה חייל מוכשר, ספורטאי מוצלח וממושמע למפקדיו. כולם היו מרוצים מדוד אך לא יכלו לקדם אותו לקצונה משום שמשה היה יהודי מאמין.
מפקדו של דוד נהג לנסות לשכנע אותו להמיר דתו לאיסלאם והיה מפליג בטובות אליהן יזכה- כסף, כבוד ובין היתר בבתו של המפקד. אך דוד היה דוחה אותו חדשות לבקרים. יום אחד כשהלחץ גבר, אמר דוד למפקדו – אשאל אותך שלוש שאלות ואם תענה לי בצורה משביעת רצון אשקול את הצעתך, אך אם לא תוכל לענות אזי תפסיק לאלתר עם מסע השכנועים. המפקד הסכים.  'כמה מאמינים במוחמד?' - שאל דוד, 'חצי עולם' - ענה המפקד. 'וכמה' ,המשיך דוד בשאלותיו, 'מאמינים ביש"ו?', גם הפעם ענה המפקד  - 'חצי עולם'. לבסוף שאל דוד 'כמה מאמינים במשה רבינו?', אמר המפקד – 'במשה מאמינים גם המוסלמים וגם הנוצרים' או אז סיים דוד בלהט 'איך תבקש ממני להחליף דתי מדת שהכול מאמינים בה ויודעים את האמת לדת שחצי עולם טוען שהיא שקרית?!'
את הסיפור היפה הזה סיפר לי משה, אחד ממתפללי בית הכנסת שלנו, בשבת אחר הצהריים. סבו של אותו מתפלל הוא דוד עצמו. 

הסיפור הזה ממחיש באופן נפלא את אחת מטענותיו הראשוניות של רבי יהודה הלוי: כל הדתות הגדולות מבוססות על סיפור אחד - מעמד הר סיני.

בספר הכוזרי המלך הגוי מחליט שלא לפנות במסעו הרוחני ליהודי משום שהיהודים הם אומה מושפלת באותם ימים. המלך פונה לדתות אחרות ורק אחר כך הוא מבין. היהודי הוא זה שכולם נסמכים עליו. אם רצונו באמת עליו לפנות אל היהדות.
אחת הסיבות המרכזיות לעובדה שכולם מתבססים על מעמד הר סיני, היא יחודו העצום של מעמד זה בהיותו בלתי ניתן לזיוף. נסו לטעון שראיתם מחזה בלתי רגיל, נאמר צלחת מעופפת של חייזרים. באין מי שיכחיש זאת, מסתבר שיהיו מי שיאמינו לכם. אך אם תעמדו ותטענו שהיה זה ברחוב הומה אדם, כולם ודאי ישאלו איך זה שאף אחד אחר לא מעיד על מחזה כל כך מיוחד. חישבו על זה רגע, משה רבינו עומד ומכריז בספר דברים שכל העם ראה את התגלות ה' ואף אחד לא עומד ומכחיש. כשלושה מיליון בני אדם, מהם שש מאות אלף אנשים בוגרים בין גיל עשרים לשישים, מעידים על יום מסוים בו הם חוו יחד התגלות נשגבת בעלת תוכן מדויק. התגלות שבעקבותיה הסכימו בין היתר לחתוך אבר מגופם ובמשך אלפי שנים להיות נאמנים באופן מוחלט לצו ה' גם במחיר של השפלות, ייסורים ומוות. לא פלא שדת שהסתמכה על היהדות הצליחה ולא לחינם אלו שתי הדתות הגדולות בעולם.

אחת המסקנות המהממות העולות מכאן היא שרוב מוחלט של העולם כיום מאמין באלוקי היהודים, אלוקי אברהם יצחק ויעקב ובתורת משה [מה שמכונה דתות אברהמיות]. זוהי מסקנה אופטימית שכדאי לשים אליה לב בין היתר על מנת שיהודי יידע עד כמה הוא מוערך בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה!
אשתדל לראות אותה בקרוב ולהתייחס.