יום רביעי, 5 בספטמבר 2018

י"ט כסלו התשע"ח המשך חג הגאולה

י"ט כסלו והעברת השגרירות

ביום חמישי השבוע חל התאריך י"ט בכסלו – 'חג הגאולה' של חסידות חב"ד. הסיפור הוא די בנאלי. כמו הרבה אדמו"רים גם מייסד חסידות חב"ד ,רבי שניאור זלמן מלאדי, נתפס והושם בבית הכלא. בשלב מסוים הוא אף נידון למוות והמצב נראה די  אבוד. אך בחסדי ה' בי"ט כסלו [שנת 1798] בעודו קורא את מזמור נ"ה בתהלים, ניתנה לו חנינה מלאה והוא שוחרר באופן מלא.
האמת היא, שיש תאריכים שכדאי להכיר. י"ט כסלו נחשב ליום מסוגל לגאולה כבר בכתבי מקובלים שחיו עוד לפני האדמו"ר של חב"ד. גם כ"ח באייר יום שחרור ירושלים מצוין כבר בכתבי הגר"א ומקובלים אחרים כיום של שחרור מקליפות. הוא אפילו נחוג בפועל ע"י הראי"ה קוק [שנפטר ב1935] מכיוון ש'יצא' שיום עלותו לארץ של רואה האורות של הגאולה חל בדיוק באותו יום. כן הדברים גם לה' באייר, ואפילו לט"ו בשבט שהוא יום שלא אמרו בו תחנון שנים ונחוג ע"י מקובלי צפת ועם קום המדינה התגלה ש'יצא' שזה יום יסוד הכנסת בירושלים.
אף שבמובן העמוק י"ט בכסלו כיום שחרור תורת חב"ד נוגע לכולנו ועל כל אחד לשמוח בשמחת התורה על כל גווניה, השבוע קרה משהו נוסף. ביום רביעי בלילה [חמישי] הפך י"ט בכסלו מיום חג של עדת החסידים והשמחים בשמחתם, לחגה של היהדות כולה.  
נשיא המעצמה הגדולה בעולם הכיר באופן רשמי בכך שירושלים שייכת לעם ישראל וככזו היא גם בירתה הנצחית של מדינת ישראל. כמובן, זו אמת אמונית והיסטורית שלא תשתנה בעקבות הצהרתו אך בכל זאת, בכך שהגויים מתקנים עוולה של אלפיים שנה בהם טענו שעיר קודשנו שייכת לנוצרים או למוסלמים, יש קידוש שם שמיים. יתרה מזאת, פעמים שהגויים רואים מה שאנחנו עצמנו לא ממש.
תאמרו: 'וכי נשיא ארה"ב אמר שזה תהליך אלוקי?' ותשובתכם בצידכם – הנשיא לא אמר את זה, אבל סגנו – בהחלט כן. בשבוע שעבר, בעצרת באו"ם לזכר שבעים שנה לכ"ט בנובמבר, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס אמר כך:
'בעוד שישראל נבנתה בידי אדם אי אפשר שלא לראות את יד השמיים המוליכה את אנשיה כותבת את ההיסטוריה שלהם – שיקום העם העתיק הזה באדמת מולדתם... למעשה אלוקים של אברהם אמר לעמו גם אם אתה תגורש אל הארץ הרחוקה ביותר תחת השמים משם אאסוף אותך להחזירך לארץ אבותיך. זו הייתה הבטחה קדומה שהוכרה ע"י האמריקאים עוד לפני הקמת המדינה וזו הייתה הבטחה שהעם היהודי דבק בה בכל הדורות דרך גלות של 2000 שנה הארוכה ביותר מכל עם והם זכו לגמול על אמונתם'.
דוד המלך לימדנו בתהלים קכ"ו – 'שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון – היינו כחולמים'. ה' משיב את ציון ואנחנו – חולמים. מנומנמים, לא מבינים את גודל השעה, ובהתאם גם לא פועלים מספיק. 'אז יאמרו בגוים הגדיל ה' לעשות עם אלה'. פתאום כורש, בלפור, או טראמפ מתעוררים ואומרים – זהו רגע היסטורי ה' עושה למען עמו. ואנחנו? – 'הגדיל ה' לעשות עמנו – היינו שמחים!'. עכשיו זהו זמן השמחה [למעמיקי חקר - עיינו בדברי הזוה"ק במדבר דף קי"ח].

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה!
אשתדל לראות אותה בקרוב ולהתייחס.