יום שני, 22 בפברואר 2021

חזק אותי

הרב,
אני חייב כמה חיזוקים דחוף, אני ממש מפחד להתייאש ולהישאר במצב, אני מתחיל להתרגל לחטא, אני צריך דברים שיזכירו לי למה אני נלחם, אני יודע שזה נשמע קצת מוזר אבל אני באמת חייב את זה. תודה מראש, מאחל  בשביל עצמי להמשיך לשרוד ולהלחם.

כיתה ח

אח צעיר וגיבור גדול, קודם כל – אשריך. יראת השמיים הטהורה שלך עומדת לעד, אתה מפחד מלהתייאש, מליפול לעומק החטא ועל זה לבד שכרך גדול. אך בוא וננסה להתחזק יחד.

ראשית, מעשית – אי אפשר לנצח לאורך זמן אם הפיתוי לנגד עינינו. חז"ל לימדו שיצר הרע דומה לליסטים חמוש ומסוכן אבל עם נקודת תורפה - הוא נכה רגליים. אתה תוכל לעקוף אותו בקלות אך אם תיפול בידיו מצבך קשה. לכן זהה מהו שורש הבעיה והיכן נמצא הפיתוי. למשל, אם הנפילות שלך קשורות באינטרנט או במראות אסורים בטלוויזיה או בעיתון אזי יש ליצור מציאות סטרילית עד כמה שאפשר מאותם פיתויים. פעמים רבות זה שווה גם את מחיר הבושה של לדבר עם ההורים על העניין (ותמיד יש את האפשרות לבקש מהמחנך לעשות זאת עבורך).

שנית, סיפור מרבי נחמן:

מעשה באנשים אשר עבודתם הייתה למלא חביות. אך החביות היו נקובות, כך שכל מה שהוכנס לתוכן נשפך אל החוץ. הטיפשים שבין השכירים נטשו את משמרתם באמרם: "היות וכל הנכנס נשפך אל החוץ, למה לנו להתייגע ולמלא שוב ושוב?". ואילו החכמים שבהם אמרו: "מה לנו אם נשפך, הלוא שכרו אותנו כדי שנמלא ולא כדי שיתמלא".

אחת הידיעות המנחמות ביותר היא ההבנה שה' לא מבקש ממני את הניצחון המוחלט אלא רק את שיא השתדלותי. התוצאה איננה בידיי, אני אחראי רק על הניסיון ועל חוסר הייאוש. לכן לא אשפוט את עצמי בחומרה יתירה על נפילותיי, לא אשקע בעבר, אלא אשתדל בכל הכח להילחם ולנצח בניסיון הבא – לשם כך נשכרתי. אין כאן תבוסתנות כלל וכלל רק הבנה שלא הכול תלוי בי. ואם כן, מה שתלוי בי הוא רק ההווה ובידי להתחיל מהתחלה ברגע זה. מכאן כנראה נולדה התובנה של רבי נחמן – כי צריך האדם להתחיל מחדש בכל פעם.

שלישית, אמונה בכוח התשובה. התשובה מעומק הלב מוחקת באמת את העוון. עכשיו אתה נקי לגמרי. באמת כדאי ללכלך את הניקיון הזה בחטא?

נקודה אחת לפני הסוף – חברים. היצר הרע של עריות תוקף אותנו כאשר אנחנו עצובים ובודדים. פגוש חברים, צא לתנועת נוער, בחר חבר שאיתו אתה מרגיש חופשי לדבר והוא יהיה 'חבר החיזוק' שלך. תוכלו להיפגש ללמוד תורה, לטייל או לשחק כדורגל בכל פעם שקשה ואתה חש שאתה עלול ליפול.

עוון הוצאת שכבת זרע לבטלה נקרא גם חסד נפול. בין היתר זה אומר שיש באדם כוחות להיטיב ולעשות למען אחרים רק שהיצר הרע מנסה לגרום לנו 'לבזבז' אותם על עצמנו. הכוחות האלו גורמים לנו לאי שקט כל עוד הם לא יוצאים אל הפועל ולכן אנחנו חייבים למצוא את המקום בו הם יוכלו לצאת. צא להתנדב, עזור להורים, לחברים, תלמד תורה עם מישהו שקשה לו או עם חוזר בתשובה. כל אלו הם רק דוגמאות לחסד מבורך שקיים כל הזמן מסביבנו.

ולסיום, אתה חייל בקו הראשון של המלחמה החשובה ביותר היום. מלחמה על הבית היהודי, על טהרת המחנה, על השראת השכינה. ניצחןנך הוא ניצחון כל עם ישראל – חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוהינו.

פעם שמעתי מהגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל שאמר שלעתיד יבוא המשיח ויעשה כנס גדול כדי לדבר עם כל עם ישראל. ואז ישאלו אותו למה התעכבת ויאמר שבגלל העוונות, אך אם תשאלו למה באתי, עשוי המשיח להצביע על נער פלוני ולומר כי פלוני אלמוני קם מהמיטה כדי להתלבש ולהתפלל לאחר שכבר שכבר שכב ונזכר לפתע שלא התפלל ערבית.
מי יודע, אולי ההתגברות שלך תהיה זו שבזכותה יבוא המשיח?

בברכת חזק ואמץ

הרב נתנאל טל שאוליאן

ר''מ בישיבת נתיבות ישראל

רב קהילת מחזיקי תורה

וראש ציון בית להתחדשות יהודית

 

----- חזקים ברשת -----

המקום למי שבוחר להתמודד ברשת ולנצח!

בקבוצה תוכל לשאול באופן אנונימי על ההתמודדות שלך באינטרנט, ולקבל תשובות ממיטב הרבנים והעוסקים בתחום.

👈להצטרפות לקבוצה ולשליחת שאלה אנונימית :

https://mmb.org.il/chazakim/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה!
אשתדל לראות אותה בקרוב ולהתייחס.