יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

אני כל כך בודד, איך לא אפול בפגם הברית?


"אני בחור רווק וממש קשה לי. לפעמים אני נופל כי אני מרגיש שאין לי סיפוק ואהבה בהיתר.
מה לעשות?"     
בחור ישיבה       לא נשוי

 

שלום עליכם גיבור החיל,
שאלה שכזו מגיעה מעדינות רוח ודקות ההרגשה. אכן סיפוק היצר המיני אמור להתקשר לצרכיו הרגשיים של האדם. אך ידע כבודו כי גברים רבים נמצאים במקום אחר, מקום בו הסיפוק המיני מנותק מבחינתם מעולמם הרגשי והרוחני ואם כן משאלתך ניכרת מעלתך.

אתה מעיד על עצמך שאינך נשוי, ברור כי המענה המובן מאליו לרצון באהבה ולסיפוק המיני נמצא בכלל העניין של נישואין והקמת זוגיות בריאה אוהבת ושמחה. אני בטוח שכבודו מבין את זה ועושה כל שביכולתו להתקדם בכיוון[1].

אלא שלעיתים בשל נסיבות חיים כאלה ואחרות איננו יכולים להתחתן, מה נעשה במצב כזה? פגם הברית מגיע ממקום של בדידות, לכן אם נוכל למצוא מקום של חיבור עם חברים טובים ומשפחה נוכל 'לפצות' באופן זמני על החסך הרגשי שמצוי בעצם חייו של אדם ללא זוגיות. אולי יש בדבר פשט של מאמר הגמרא (קידושין ל) 'אם פגע בך מנוול זה מושכהו לבית המדרש', לא נאמר רק ללמוד תורה מול ספר או לשמוע שיעור ברשת אלא להגיע פיזית לבית המדרש ולשבת עם הלומדים, שם התורה הנקנית בחבורה תביא מזור ותנפץ את היצר הרע לרסיסים.

עלה והצלח!

----- חזקים ברשת -----
המקום למי שבוחר להתמודד ברשת ולנצח!

בקבוצה תוכל לשאול באופן אנונימי על ההתמודדות שלך באינטרנט, ולקבל תשובות ממיטב הרבנים והעוסקים בתחום.

👈להצטרפות לקבוצה ולשליחת שאלה אנונימית :
https://mmb.org.il/chazakim/




[1] במובן זה חברה (כמו זו המערבית) שבה לא מקובל להתחתן בגיל מוקדם יחסית מציבה לנו ניסיון קשה מאוד – אנו חווים כמעט בהכרח התפתחות פיזית ורגשית שלא תואמת את גיל הנישואין.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה!
אשתדל לראות אותה בקרוב ולהתייחס.