יום שישי, 16 באוקטובר 2020

איך מתקנים נפילות בשמירת העיניים והברית

 

"אהלן, קודם כל תודה רבה!!! אתם עושים קידוש ה' ענק!
השאלה שלי היא פחות מעשית אלא יותר נובעת מלחץ לעתיד- אז כן אני מנסה להתמודד ולהפחית כמה שאפשר צפיה וכו', אבל עדיין היו כבר המון נפילות! והפחד שלי הוא שזה ישפיע לי על חיי הנישואין... אחרי כל נפילה מייד צצה לי המחשבה שהזוועות הללו יישארו לי בראש בעתיד וזה יכול להרוס לי את חיי המשפחה, אני רוצה להגיע לאשתי טהור ונקי! - ואני מרגיש שלמרות שאני משתדל את הנעשה אין להשיב והמראות נחקקו לי בראש."    

כיתה יא

שלום עליכם גיבור טהור לב,
מצד אחד היראה שלך היא יראה טובה וקדושה ואין לי רשות או רצון להמעיט אותה. אך מצד שני יש לדעת כי רעיון התשובה מלמדנו שאת הנעשה יש להשיב (!), יש יכולת גם לשכוח מראות אסורים. אלא שכדי להגיע לכך יש צורך לעשות כמה דברים -

ללמוד הרבה הרבה תורה בחשק ובשמחה. ההרהורים שורים בלב הפנוי מהחכמה. התורה מטהרת את השכל ומגרשת בדרך ממילא הרהורים רעים וזיכרונות של מראות אסורים. לנסות לחזור על הלימוד במטרה לזכור אותו כמה שיותר.

בפרקי אבות (ג,ח) למדנו שמי ששוכח דבר ממשנתו כאילו מתחייב בנפשו והמשנה פירשה שביושב ומשכח הכתוב מדבר. זאת אומרת שיש אפשרות לשכוח בכוונה וניתן ללמוד מכך שני עניינים -  

לשכוח בכוונה - לפתח רצון עז לשכוח מהמראות האסורים, לתעב אותם ממש ולהתפלל שימחקו ממנו.

לא לשוב על העבירה. ע"פ חלק ממפרשי המשנה (ברטנורא, דרך חיים למהר"ל ועוד) 'יושב ומשכח' הכוונה למי שלא חוזר על לימודו שחזקה עליו שישכח. ובאופן הופכי משמע שמי שלא יחזור על קיאו לשוב ולראות מראות אסורים הם ילכו וישתכחו ממנו.

ואחרי כל זאת, וחשוב מהכל – להאמין בתשובה, בטוב ה' ובטוב שבך.
לתשובה יש כוח אמיתי על הנפש הרוח והנשמה של בן ישראל.
הי"ת הוא טוב וכאשר הוא רואה את ההשתדלות שלך והרצון הטהור שלך לבנות בית ניתן לבטוח בו בלב שלם שיסייע בעדך.
והטוב שבך גם הוא ידחה את המעט רע שנכנס דרך הכשלונות שאתה מואס בהם.

לסיכום – בטח בה' ועשה טוב, ובמהרה תבנה ביתך (משפחתך) בטהרה כאוות לבבך הטהור.

אוהבך ומוקירך
נתנאל טל שאוליאן

----- חזקים ברשת -----
המקום למי שבוחר להתמודד ברשת ולנצח!

בקבוצה תוכל לשאול באופן אנונימי על ההתמודדות שלך באינטרנט, ולקבל תשובות ממיטב הרבנים והעוסקים בתחום.

👈להצטרפות לקבוצה ולשליחת שאלה אנונימית :

https://mmb.org.il/chazakim/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התגובה!
אשתדל לראות אותה בקרוב ולהתייחס.